måndag 22 juni 2009

Varför ställer man besticken med huvudet upp i bestickkorgen?

Jag måste också göra ett tillägg till det här med poliser. Jag känner mig alltid skyldig när jag ser en polis. Jag försöker att gå rakt fram så att de inte misstänker mig för något (vilket brukar leda till att man vinglar till och plötsligt ser man full ut mitt på blanka dagen). Skulle de komma fram och säga något i stil med "Hur var det här då?" skulle jag säkert erkänna något tuggummisnatteri i rena rama förskräckelsen. Tack och bock, konstapeln.

Men nu var det ju det där med bestickkorgen. Vatten rinner ju nedåt tänker jag, och bildar ofta någon typ av kalkavlagring (?) där det torkar in. Alltså är det bättre att få kalken på handtaget än på själva huvudet som ju faktiskt ska in i munnen. Kalk i truten är kanske inte så gott. Så där har vi det!

Nästa ämne: Rikemanssporter, typ segling och golf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar