tisdag 23 juni 2009

Min drömsemester

Åh, min drömsemester. Jag vet inte om jag har någon. När jag var liten ville jag åka till Australien för att titta på koalor. Detta vore väl trevligt idag också, men jag är sjukt rädd för småkryp, skorpioner och sådant så det skulle förmodligen mer bli en skräckupplevelse. Jag har hört att det inte finns kryp på Nya Zeeland så kanske det vore bättre. Jag vet inte om det är sant, det är så mycket man hör. Överhuvudtaget är det här med kryp och insekter väldigt begränsande. Jag kan t.ex. inte ha öppna fönster och måste lägga handdukar eller dylikt vid dörrspringorna. Kanske är det så att jag borde gå i terapi?

Utöver detta så är jag rätt bekväm av mig (rikemanssporterna skulle passa mig utmärkt - golf någon?). Långa flygresor eller något kringflackande backpackande i Thailand eller Indien är inte min cup of tea helt enkelt för att använda ett slitet uttryck. Nä, jag mår som bäst på vilket charterställe som helst kring Medelhavet, liggandes på stranden eller sittande på en bar (ja, jag vet att det finns kackerlackor där!). Så är det bara. Upplevelser och äventyr - orkar inte!

Nästa ämne: L:s "15 minutes of fame" - har hon haft dem eller kommer de att komma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar