tisdag 16 juni 2009

Sommarvädret

Sommarvädret brukar ju bli den stora "snackisen" så att säga, och har man inte något bättre att prata om fungerar det alltid att diskutera och analysera vädret (läs kallprat). Jag vågar nästan påstå att ALLA har en åsikt om vädret. Ett samtal kan se ut något i den här stilen:

- Fint väder idag!
- Jodå, men det blåser lite.
- Ja, det klart, lite kyligt är det. Får hoppas det blir bättre till midsommar.
- Ja, det får vi verkligen göra, jag minns förra året hur det regnade.
- Jotack, det brukar inte vara något vidare.
- Sen brukar det ju bli fint till augusti i alla fall.
- Ja, det är för väl det. Lite sol vill man ju ha.

Ungefär så. Tröttsamt kan man tycka, men ändå läser jag femdygnsprognosen och jag vet med all säkerhet att vädret kommer att kommenteras både av mig och andra under sommarmånaderna (och höstmånaderna... och vintermånaderna.... och vårmånaderna).

Nästa ämne: Handväskans betydelse för kvinnan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar