fredag 12 juni 2009

Mobiltelefonmodeller

Ja, nu ska jag försöka mig på att säga något klokt om mobiltelefonmodeller. Jag ska gå igenom de jag har haft. Det började med en Ericsson 1018 (?), den var ganska stor och med väldigt stor antenn. SMS skrev man bokstav för bokstav, men man kunde byta fronten. Efter detta blev det en Nokia 3310 med T9-funktion! Man kunde byta hela skalet. Jag hade "Mr vain" som ringsignal (dock ej polyfonisk eller realtone). Sedan gick jag tillbaka till en annan Ericsson-modell, T någonting, den var liten och silvrig och med KAMERA. Bilderna såg man i och för sig inte vad de föreställde, men ändå. Jag bytte sedan till en Motorola av något slag - jag minns den knappt - för att sedan skaffa en svart LG U1880 (?). Den hade en vridbar kamera och någon musiktjänst. Stora hörlurar medföljde som aldrig packades upp och jag sålde allt på Tradera för några hundra. På en resa till Malmö förra året införskaffades den jag har idag. Återigen en liten silvrig Sony Ericsson W890; en Walkman-mobil. Den har stoooort minneskort på 8 gb och den bästa funktionen av alla: Track ID! Med denna kan man t.ex. spela in en liten snutt av en låt som man känner igen men inte kommer på vad den heter och så får man fram namn och artist på displayen. Strålande! Nog om mobiltelefoni.

Nästa ämne: Campingliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar