fredag 26 juni 2009

Shopping

Tror detta ämne är ett sätt för S att försöka få oss att få fler läsare. Just jag har lite problem att skriva om detta. Jag hatar nämligen att shoppa. Just nu shoppar jag bara barnkläder, eftersom jag inte behöver så mycket kläder iom att jag är mammaledig. Barnkläder finns ganska begränsat. Det mesta är helt hysteriskt. Jag är dock glad att jag har en pojke eftersom det bara finns rosa kläder till flickor. Rosa är en färg som jag verkligen avskyr... Har köpt ett paraply som är rosa eftersom jag försöker bota mig själv, men det går inge bra. Regn känns bara värre under ett rosa paraply. Oj då... lite ifrån ämnet ja... Shopping hade kunnat vara roligt om affärerna hade hängt alla kläder i en storlek på samma ställe. Då hade man inte behövt bli helt begeistrad över ett klädesplagg för att sedan upptäcka att det bara finns i typ 34 eller 42. Tråkigast av allt är att shoppa skor. Vem behöver mer än två par skor? Dessa kan man ju använda i flera år eftersom fötterna inte växer. Jag kan däremot tycka att det är rätt roligt att shoppa mat. Man kan gå och botanisera och tänka vad man är sugen på och vad man kan bli sugen på imorgon. Om man ska leva ett nyttigt liv denna veckan eller inte (detta beror på sockernivån i blodet när man handlar som ni alla vet). På tal om mat.. igår shoppade jag en burk saltfri buljong. Vet ni vad den kostade???? 85 KRONOR. Det är ju inte klokt. Bara så ni vet om ni tänker köpa detta någon gång.

Nästa ämne: Stranden

Som en parentes kan jag säga att S är iväg på semester över helgen så jag kommer därför att få skriva hennes inlägg också. Trevligt att få välja ämne lite ibland = ) /L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar