torsdag 11 juni 2009

Mobiltelefonen

Mobiltelefonen är en ganska intressant företeelse. När jag var ung... fanns det ingen mobiltelefon. Detta fick som följd att man om man tex. skulle fika på tex. MUMS fick stå och vänta i evigheter på den man skulle fika med för att denna inte kunde meddela att hon/han (oftast hon och vår enda följare kan känna sig träffad...) kom för sent. Nu kan man enkelt ringa och säga till att man är sen och så kan den som väntar kanske ta en tur på Gina eller nåt. SMS är också bra om man inte orkar prata i telefon i 20 minuter, vilket ofta blir fallet om man ringer till mer lättpratade människor. Iof. missar man då massa information, men i gengäld har man något kvar att prata om när man sen möts.
Man skulle kunna utveckla detta ämne i evigheter med olika mobilmodeller o dyl, men det orkar inte jag riktigt nu... Därför tänker jag bolla över det till S eftersom det är ett något lättare ämne än EU-valet.

S du måste tillföra punkterna "marknadsundersökning" och "övrigt" på vår dagordning. Ska bli ett intressant möte...

Nästa ämne: Mobiltelefonsmodeller (Oj vilket långt ord)

1 kommentar:

  1. Och även när du L faktiskt skaffade dig en mobil, Ericsson grön om jag inte minns helt fel, så kunde jag inte tala om för dig att ag skulle bli sen eftersom jag inte hade någon mobil förän långt senare.
    Men helt ärligt. Det var verkligen inte bara jag som var sen. Jag kan inte minnas att du var någon hejare på det själv!

    SvaraRadera