måndag 8 juni 2009

Rött vs Vitt vs Rose`- Vad är bäst

Tja detta är ju helt totalt avhängigt av årstiden. På hösten och vintern dricker man rött, på våren vitt och på sommaren Rose´. Detta är naturligtvis inte så statiskt, utan kan göras som man vill. Det beror även på vilket land man befinner sig i. Är man tex. i Frankrike måste man ju dricka rött eller Rose´. Det har även att göra med vad och om man äter något till. Är ju ingen vinkännare direkt, men man ÄTER ju inte när man dricker rose´tycker jag. Däremot äter man till Rött vin. ALLTID!! Åtminstone en jordnöt. Vitt vin är ju mer som läsk och passar som töstsläckare enbart. Å gud vad detta blev flummigt. Det hänger ju inte ihop alls... OK jag ska erkänna.. Jag vet inget om vin, jag bara dricker det om det är fest och alla sorterna passar ju lika bra då!!

Jag ber om ursäkt för dett inlägget! Glöm att ni har läst det!

Nästa ämne: EU- parlamentsvalet (Oh vilket tungt ämne du fick!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar