måndag 1 juni 2009

Att fylla 30- för och nackdelar

Aaaaah tack S! Blev riktigt rörd av att du saknar mig i utelivet i Jönköping. Ja utelivet i Helsingborg är ju lite begränsat på Söndagar. Nästa gång får vi ta en lördag eller iallafall en må-fr.

Ja jag fick ju lite ångest när de skrev att du börjar komma upp i åren och det är klart att det är ett enormt och ångestfyllt steg att fylla 30. Här kommer i alla fall mina för och nackdelar:

Fördelar:
- Världens bästa och sötaste son
-Man brottas inte med ångest över vad man ska bli när man blir stor (eventuellt... detta gäller inte mig som är mellan två jobb)
- Man har äntligen lärt sig laga mat (färdigstekta köttbullar ÄR mat)
- Man har nu haft råd att köpa en skön säng att sova i på natten.
- Det är äntligen OK att somna framför TVn kl 21:00
- Ordnad ekonomi (ibland)

Nackdelar:
- Varför gjorde jag aldrig allt det jag skulle göra innan jag skaffade barn??
- Det är OK att somna framför TVn 21:00
-Alla runt en pratar bara om barn
- Mina vänner i Jönköping är långt borta
- Man är fortfarande inte speciellt vuxen, trots att man borde vara det nu
- Jag har en SOCIONOMEXAMEN!!!(Why)
- Man kan inte studera mera (för poängen är slut)

Äh jag vet inte... Egentligen förändras ju ingenting för att man fyller 30. Jag är nöjd med allt jag gjort hittills (naturligtvis med ett par undantag) och hoppas att det fortsätter så.

Nästa ämne: Om du fick en önskan uppfylld. Vad skulle du önskat dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar