söndag 5 juli 2009

Norrland

Jag har varit i Norrland en gång, och då var jag egentligen inte särskilt långt upp (kanske var det bara norra Svealand?). Dessutom är det, låt se... sjutton år sedan, så de som känner mig vet att jag inte var så gammal då. Egentligen tycker jag att man är ganska långt norrut när man är i Dalarna.
Norrland är hur som helst ganska fint; där finns mycket renar och kala landskap. Och så är det ljust. Man kan också köpa renskav, älgspillning och små kåsor att dricka ur. Handgjorda kåsor. Har man tur så ser man en björn någonstans. Eller kanske otur, beroende på hur man ser det. Norrlänningar äter mycket surströmming och jag tror de dricker vargtass; till frukost. Man får inte åka för långt norrut, för på den lokala puben kan det bli bråk. Stadsbo som man är. De har även mycket mygg i Norrland och man tvättar sig i diverse älvar.
Ja, så tror jag att det är i Norrland.

Nästa ämne: Boktipset -nanananana...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar