onsdag 29 juli 2009

Alkohol

..."stick iväg era jävla knarkarsvin..." Haha. Det var det kortaste, L!
Vad ska jag säga om alkohol? Det är rätt bra ibland. Som en del av er läsare vet så tycker jag att öl är väldigt gott (är det någon som läser längre förresten? Vetisjutton).

Näe, jag vill inte skriva om alkohol. Jag tänkte istället berätta om mitt nya friluftsliv - jo, det är sant! Igår var jag ute och plockade svamp t.ex. Kantareller minsann. Det fanns inte så många faktiskt, men jag gick runt ett bra tag i skog och mark. I gula gummistövlar för övrigt. Sedan drack vi kaffe och åt kex. Imorgon ska jag ut och fiska. Jag har köpt ett nytt spö. Jag har aldrig fått en fisk i hela mitt liv, men någon gång kanske kan vara den första? Då har jag alltså svamp och fisk. Fixar jag lite potatis någonstans på egen hand har jag en hel måltid. En måltid som är väldigt eko, miljö, krav, närproducerad bla bla. På lördag ska jag på antikmässa; efter det ska det grillas korv på stormkök. Och nästa vecka ska jag kanske på bilbingo. Jag vet inte vad det är som händer. L, kom hit så att vi kan rumla runt till kl fem på morgonkvisten. Jag håller på att bli gammal.

Nästa ämne: Om åldersnoja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar