lördag 4 juli 2009

Danmark

Danmark är ett dejligt land som inte ligger så långt från min lilla hemstad. Danmark är bra till mycket. Speciellt bra var det när man inte hade åldern inne på systemet. I Danmark är det nämligen 15 årsgräns på vin och öl. När jag var ung (Yngre) så fanns det nog ingen gräns alls. Nåväl man kunde på den tiden alltså åka in till Danmark och dricka vin förslagsvis på Kronborgs slott. Detta gjorde jag inte så ofta eftersom jag var rätt feg och trodde att jag skulle bli tagen i tullen på vägen hem. Ja ungdomar! Det fanns tullare på den tiden. Danmark har även god kaloririk mat och mycket smaskiga kakor och fläskesvålar (ja jag vet att man inte ska äta grisprodukter från Danmark). I övrigt finns det många mysiga semesterresor man kan göra där. Köpenhamn och ströget, Tivoli, Zoo. Danmarks lansbygd med pittoreska små byar och böljande fält. Jag måste medge att jag ÄLSKAR Danmark. MEN!!!!!
Vad ni än gör! Vänta er aldrig något trevligt bemötande i servicesituationer. Alla danskar som har serviceyrken är SUPEROTREVLIGA. Speciellt dem på tåget. Om man visar biljetten åt fel håll eller har klippt fel så ser de ut att vilja bita huvudet av en.
Danskar som har andra arbeten är säkert trevliga.

Nästa ämne: Norrland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar