fredag 24 juli 2009

Dieter

Ber om ursäkt för att jag inte är så aktiv med bloggandet, men har dessvärre blivit Sims 3 beroende. Hoppas att snart kunna lägga in mig på behandlingshem för denna åkomma så jag kan återvända till den riktiga världen.

Nåja! Dieter!

Jag ska börja med en anekdot hm hm...

För länge sedan när jag var ung och glad arbetade jag i en liten stad som egentligen bara är en järnvägsknut. (ja det är nässjö jag menar). I mitt "arbetslag" gick typ hälften alltid på någon diet. När jag kom dit var det GI- metoden som tillämpades. Detta innebär ju som ni alla vet att man bara får äta halva måltider dvs utan bröd o potatis o pasta osv. Detta innebar ju i sin tur att alla dietarna var trötta och hade huvudvärk konstant. Ja man blir ju inte så mätt på bara kött o fett (oj vad jag får till det). Så en vacker dag när jag kommer in i fikarummet där dietarna sitter så blir det misstänkt tyst. Dessutom verkar alla smussla med något under bordet. Jaha ni förstår poängen. De har köpt anton.berg chokladägg som var på rea nånstans. Ja så gick det med den dieten.

Det man ´kan dra som slutsats av detta är att man måste äta kolhydrater, om man inte äter dem som ris så äter ,man dem som choklad.

Det finns ju väldigt många dieter. En kompis till mig åt bara kålsoppa. Ganska ont i magen efter ett tag...

Banandieten var på modet ett tag. Men det är ju inte så kul att bara äta bananer. För att inte tala om grapefrukt o en kopp kaffe dieten. Härligt att inleda dagen med kaffe o grapefrukt. Då blir man nog inte JÄTTEHUNGRIG resten av dagen o så....

Jag tror alltså inte på dieter. Man ska bara äta när man är hungrig tror jag och äta jättemycket mat när man äter. Och dricka typ 1 liter mjölk om dagen. Ahhha en ny diet. Låt oss kalla den Ldieten

Nästa ämne: Fotboll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar