torsdag 2 juli 2009

Bröllop

Jag har aldrig varit på ett bröllop - jo, det är sant! Mina vänner och släktingar 1. gifter sig inte 2. gifter sig i ensamhet 3. de har gift sig för längesen och då var jag inte född. Så jag kanske inte är den som borde ha någon direkt åsikt om detta. Men som L sa; åsikter utan underlag är de bästa!

Bridezillas. Jag förstår dem inte. Hur kan man ägna så enormt mycket energi åt en enda dag? Och framför allt, så enormt mycket pengar? Jag kan förstå det hela med att det ska vara lite speciellt och så där, men vad fasen - lägga hundratusentals kronor på en klänning och gråta över att dillkvisten på kaviaren låg fel? Orka. Näe, en riktig fest med goda vänner/släkt där alla är glada och trevliga och inte behöver bekymra sig över spillt vin och trasiga klackar vill jag ha. Och sen så ska mannen vara rätt trevlig i fråga också. Ungefär som R.

Nästa ämne: Danmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar