torsdag 30 juli 2009

Åldersnoja

Jaha här bara byter man ämne hipp som happ?? Ja jag tyckte nog att det nya ämnet var bättre ändå = ) Men att ge mig ämnet åldersnoja var väl lite väl elakt så här i sviterna efter min uråldrighetsdag...

Men men jag nojar gärna!

Plötsligt en dag vaknar man upp och inser att tiden går helt otroligt fort. Detta inträffar bl.a. idag när jag för ett år sedan låg och vrålade i krystvärkar (R jag hoppas att du inte läste detta). Det känns ju som typ en månad sedan. Detta inträffar när man fyller 30 och inser att man själv och de man gick gymnasiet med är typ de där gamla på krogen. Tur jag umgås med S också, det får mig att känna mig ung igen (fast kanske inte längre när svamp o fiske står på schemat....). Jag får åldersnoja när jag inser att jag är mamma, när jag inte kan köpa jäääätttekorta shorts om jag hade velat, för jag är för gammal´, när jag inser att jag använt upp alla CSN poäng och omöjligt kan gå tillbaka till den okomplicerade tillvaro det innebär att studera. Jag vet inte. Ibland känns det så fruktansvärt tråkigt att vara vuxen och behöva vara det resten av livet. Jag vill också dricka vin och vara ute till fem, men jag vet inte ens om jag hade orkat vara uppe så länge.

Nästa ämne: Fisketur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar