söndag 12 juli 2009

Flickorna Lundgren och Ebbas fik

För er som inte vet vad detta är så ska jag lite kort förklara. Det är två av Sveriges bästa fik! Flickorna Lundgren ligger ganska nära Höganäs, vid Skäret. De har god jordgubbssaft och kaffe för 45 kr per person! Men det är det värt. De kommer ju ändå ut och serverar åt en, i stärkta randiga små klänningar. Ebbas fik är placerat i Helsingborg och är inrett i 50-talsstil. De har enorma Elvisburgare men framför allt; enorma frukostar. Och då menar jag ENORMA. Här ingår två wienerkorvar, två stekta ägg, ett baconpaket, tre rösti-kakor, två rostade mackor, tre grillade tomater. Ja, ni hör. När jag och R besökte L och M i Helsingborg nu i veckan så var vi på Ebbas. Två gånger. När vi skulle träffas knallade L raskt ner till just Ebbas (jag vet inte om det var raskt, jag bara föreställer mig detta) för att sedan ringa och höra om vi var där inne. Vilket vi var. Jag och R gillar 50-tal.

Nästa ämne: Båtar och båtliv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar