fredag 24 juli 2009

Fotboll

Fotboll ja. Jag har inte varit på så många fotbollsmatcher genom åren, och jag har inte heller spelat så många fotbollsmatcher. I alla fall så har jag varit på ett par sådana där s.k. kändismatcher. Jag fick autograf av Tomas Ravelli, Niklas Strömstedt och Rickard Herrey så det måste ju ha varit bra. Jag har gjort ett mål en gång också i en fotbollsmatch. Det var någon gång under mellanstadiet, men jag minns det som igår. Jag var lite fotbollsgalen 1994 där, då Sverige tog brons. Jag vet egentligen inte om jag såg några matcher, men jag hade ett fint idolkort och jag skrev till Magnus Dahlin och Tomas Brolin; hjältarna på den tiden. Och jag fick tillbaka idolkort med deras autografer - det ni! Jag gillade autografer.
Nu för tiden är jag inte lika engagerad. OK, jag ser ju finalmatcherna, men kval och sådant; vem orkar? Men jag gillar Kim Källström. Hmm vet inte varför. Kanske skulle jag skriva lite om fotbollens pengar. Hur ofta har man inte hört kommentaren "ääh, springa efter en boll sådär, det kan väl vem som helst göra!" (gärna av lite äldre personer). Jaja, jag hade nog inte brädat Zlatan så det där med att vem som helst?

Fan vad rörigt detta blev. Lägg av med Sims nu L! Du kommer få fyrkantiga ögon.

Nästa ämne: Media

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar