tisdag 21 juli 2009

Festivalminnen

Hultsfred 1997
- Vi var de enda nyktra på hela festivalen
- Det var 40 grader i tältet
- Det var 40 grader överallt
- Vi duschade inte på hela tiden
- Hade ont i magen så jag låg under ett träd på Prodigy och ett para andra konserter ihop med en annan magontare (kan ha berott på dieten).
- Hade bara svart linne o svarta byxor med mig
- Vi köpte inget o åt på trangakök
- Bodde brevid några nötter som bara köpt tältplats
- Några jäkla ungar snodde våra vattenflaskor hela tiden
- Vårt tält blev den allmänna soptippen

Malmöfestivalen
- Köpt Electric banana band T-shirt
- Ätit mystisk mat
- Träffat mystiska människor
- Sett mystiska teaterföreställningar och filmer
- Sett mystisk konst
- Suttit bakfull och väntat på att någon ska trilla i vid trampbåtarna samtidigt som jag diskuterat livet med L (Efter 4 timmar var det faktiskt en som föll i)
- Skrattat åt karaokemänniskorna

Helsingborgsfestivalen
-Sjungit på borden
- Dansat på borden
- Åkt karusell fast jag inte vågar
- Dansat i parker
- Dansat i öltält
- Mest dansat o sjungit

Landkronakarnevalen
- Smitit in på... (aah vad heter det där området nu igen) innan vi var 18
-Dansat macarena framför scenen
- Varit vaken 50 timmar i sträck
- Ätit kinderägg

Jönköpingsfestivalen (Kalajs, numera nedlagd)
Nä den försökte man nog mest undvika. Inte ens ett öltält, för jönköpingsborna ska upp till körkan på söndan

Nästa ämne: S´s festivalminnen

1 kommentar:

  1. Du missade en viktig detalj under Hultsfredfestivalen. Cigaretterna!!!
    Minns du båsen man köpte dem i?
    Sista dagen trodde de inte på att det var jag på legget. Tydligen såg jag annorlunda ut efter ett gäng dagar utan dusch i jämförelse med den uppsminkade och ny tvättade tjej som legget visade.

    SvaraRadera