söndag 15 november 2009

Tandkrämsreklamer- varför i h-e klipper de hela tiden

Tja detta är inget jag har tänkt på innan, men efter att fått ämnet ägnade jag gårdagskvällen åt att leta efter tandkrämsreklam. Det gick inte så bra! A somnade inte förrän 22.00 och efter detta så fanns det absolut ingen tandkrämsreklam på Tv´n överhuvudtaget. Att tillbringa en lördagskväll med att leta efter reklam kändes lite sorgligt så jag läste min bok istället. Sammanlagt letade jag i tre minuter. Jag tror jag ändå vet vad du menar. Anledningen är väl att skådespelarna de använder sig av inte kan komma ihåg mer än två ord i taget. Jag menar de verkar ju inte särskilt brighta nån av dem. Det är väl även så att de vill förmedla mycket på få sek. Typ såhär:
- Jag är tandläkare (bild på blond upplyst ej tandläkare)
- Jag vet vad som är bra för tänderna (bild på vita blekta tänder)
- både jag o mina barn använder (bild på barnen) därför svaff tandkräm (bild på tub) och därför är vi så glada så... (bild på glad gris)
På så vis förmedlas en hjärntvättande dos reklam jämnt över hjärnans olika delar.

Nästa ämne: November- varför finns den månaden och varför flyttar inte bara alla till Florida istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar