tisdag 24 november 2009

Att storhandla

Jag och R har blivit alltför lata vad gäller att storhandla. För nog sjutton är det bra mycket billigare, men det är ju så mycket enklare, smidigare, att gå förbi den där butiken på vägen hem från jobbet. T.ex. kanske man tycker att man behöver kaffe och tvål, vem orkar gå in på Willys, ICA Maxi eller Coop Forum för detta?! Problemet blir istället att man behöver lite diverse varje dag... Eller så orkar man inte handla alls, och då blir det pizza. Dessutom är det ofta sjukt mycket folk på stormarknaderna och jag vill att det hela ska vara snabbt över, och så blir jag stressad och irriterad. Jag är som ni märker inte särskilt positiv till att storhandla, men jag borde verkligen.. Tur att det endast finns ett litet, litet frysfack i nya lägenheten.

Nästa ämne: Kollektivtrafik! Att jag inte kommit på det innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar