tisdag 26 maj 2009

Valfritt!

Bara för att förtydliga så hade jag, S, inga större tankar kring att koppla ihop tomten och religionen, men jag tror säkert att det hade blivit ett intressant resonemang! Undertecknad och L kan säkert diskutera saken över ett glas vin, eller många. Efter det kanske även vi ser vättar.
Valfritt ämne, alltså... Knivigt. Jag skulle kunna bli politisk och skriva om privat vs offentligt, valfrihet eller inte etc, men jag orkar inte.
Jag har dock funderat på en sak som i sig är ganska tragisk. Jag har ibland ställt frågor till vänner och bekanta kring vad de skulle ha gjort om de fick ändra yrkesval. I princip alltid får man till svar att "åååh, jag skulle fotograferat... sysslat med musik... startat eget.. jag skulle ha gjort något helt annat." Folks drömmar och hobbies blev just aldrig något annat än drömmar och hobbies. Varför satsar inte människor på det de brinner för och önskar mer än något annat? Vilket trevligt samhälle vi hade haft!

Nästa ämne: Miljonerna som aldrig trillade in. En ny strategi för hur vi ska bli rika på bloggskrivande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar