fredag 22 maj 2009

Fobier

Fobier är läskiga saker. Själv är jag hysteriskt rädd för spindlar (gäller nog även för S tror jag) och får då stora problem här i livet med att gå ner i källare, slänga sopor, städa bakom element mm. Detta går att bota med fobiträning, även kallat självmord. Man går närmare och närmare de små gynnarna och slutligen håller man dem i handen, och drömmer mardrömmar om det resten av livet. Nä fy f. för spindlar. Man kan även ha andra fobier, höjdskräck, ormfobi, bifobi, homofobi mfl. Dessa fobier är dock inte så farliga som spindelfobi och går därför lätt att bota med fobiträning. Eftersom jag är socionom och därför kvalificerad för allt möjligt konstigt är ni välkomna till mig med era fobier (ej spindelfobi) och jag botar er för 300 kr i timmen. Tycker ni det är för dyrt går det bra med en liter mjölk eller en öl också.

Nästa ämne: Träning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar