tisdag 26 maj 2009

det faktum att tydligen 20 % av befolkningen i Jönköping tror på tomten (enligt Aftonbladet)

Till att börja med så kan jag ju säga att jag inte är förvånad. Jag har tom. pratat med en liten tant i Jönköping som hade sett en tomte, och inte bara hon utan samtidigt hade hennes farmor sett samma tomte. Detta var ute i en lagård någonstans för länge sedan. Men jag antar att det man talar om här är "the Tomte" alltså jultomten och vad ska man säga om det?? Om resultatet är förvånande eller ej beror ju till stor del på vilken målgrupp man har haft och ställt frågorna till. Jag menar, det kan ju ha varit 5 åringar som har svarat och då är det ju inte så konstigt. Undrar vidare om detta resultat var utmärkande särskilt i Jönköping? Förstår att S vill att jag ska dra en parentes till Jönköpingsbornas religiösa sidor, jag menar steget mellan Gud och Tomten är ju inte speciellt långt, men den tänker jag inte nappa på.

Nästa ämne: Valfritt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar