måndag 18 maj 2009

Mer nostalgi - TV-programmen vi minns

Det här med listor brukar ju fungera rätt fint, så jag försöker mig på en också med fokus på TV:
-Pippi Pelikan (en ful fågel som härjade vid båtarna på Söder.. eller något)
-Trasdockorna (lite trasiga och knasiga...)
-Solstollarna (Ulla-Bella)
-Smash (tennis)
-24 karat (Treutiger i sina bästa år!)
-Lillstrumpa och Systeryster (otäcka)
-Den oändliga historien (en liten pojke på en stor vit flygande hund)
-Disneydags (här kommer Piff och Puff...)
-Tippen (Morgan och Lasse)
-Tjorven och mysak (de höll på med solkatter minns jag)
-Dunderklumpen (en tecknad klump i en skog)
-Trolltyg i tomteskogen ("jag meja ner en en hel tomtearmé")

YES! Nostalgi som heter duga. Nu vill jag naturligtvis uppmana alla läsare att själva berätta om de där TV-programmen som för alltid finns etsade i våra hjärtan.

Nästa ämne: Skräckfilmer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar