måndag 11 maj 2009

Amerika och religionen

I Amerika är religionen en del av vardagen på ett sätt som saknar motstycke. Möjligtvis finns dess motsvarighet i vissa muslimska delar av världen, men eftersom det inte sänds någon TV därifrån och hit kan jag inte riktigt uttala mig. I Amerika tackar man Gud för maten och påbörjar krig i hans namn. Man går i kyrkan och jobbar även ofta ideellt där. De som inte tror på Gud bemöts med viss skepticism. Detta är ju naturligtvis bara rena fördommar från min sida. Jag har aldrig varit där utan går bara på diffusa rykten och halvsanningar. I ärlighetens namn vet jag inte så mycket eftersom jag aldrig varit där och baserar bara mitt kunnande på simpsons och Oprah. Detta är nog mitt meningslösaste blogginlägg än så länge...

Dagens ordspråk: Bättre religionslös än religiös

Nästa ämne: Hur vet man att ljuset är släckt i kylskåpet när man stängt dörren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar