söndag 24 maj 2009

Träning

Det där med träning är inte det enklaste att komma igång med. Man får t.ex. för sig att man ska börja på gym, vilket man lyckas genomföra ungefär en gång vartannat år. Man får också för sig att man ska ut och gå, promenera minsann (gärna i rask takt)! Men så ser ju den där soffan väldigt inbjudande ut och det klart, man har ju lite att pyssla med hemma också. Men imorgon! Då ska jag ut och gå. Blir hääärligt med en promenad. Yeah right. Näe, man är aldrig så duktig med att komma med undanflykter som när det gäller träning. För min del handlar det om alla besvärliga moment runt omkring typ "packa väska-ta sig till träningslokalen-byta om-träna-duscha-torka-byta om-blött hår-ta sig hem". Men! (och nu till det riktigt fantastiska). Jag har i alla fall spelat badminton ungefär två gånger i veckan de senaste två åren, och tro det eller ej, jag har varit vid ganska gott mod när det har varit dags. Det är till och med oftast roligt. Så jag har i alla fall liiite börjat tro på det där alla tidningar skriver "det gäller bara att komma igång, hitta någon träningsform som passar en själv... jaddi jaddi."

Nästa ämne: det faktum att tydligen 20 % av befolkningen i Jönköping tror på tomten (enligt Aftonbladet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar