måndag 12 oktober 2009

Nobelpriset

Ursäkta att jag har varit lite dålig på att skriva i denna eminenta blogg de senaste dagarna, men ett besök hos norrmännen har hindrat mig. Och min totala lycka över att äntligen tagit körkort så klart! Joråsåatteee. Köra gör jag dock inte; det är ju livsfarligt. Nu till saken; Nobelpriset. Jag antar att det är fredspriset som gick till Obama som L fiskar efter. Enligt Wikipedia (denna ständiga svennebanansida) säger Alfred Nobels testamente att att priset skall tilldelas den som "hafva gjort menskligheten den största nytta". Och det kanske han har gjort. Lite tidigt att säga kanske? Jag har ingen åsikt egentligen. Jag har heller ingen åsikt om vem som borde fått det istället, så jag lägger ner. Obama blir nog bra.

Nästa ämne: Tankar kring en road-trip

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar