torsdag 29 oktober 2009

Ett dåligt skämt och en analys av detta

Men jag kan inte skämta! Jag är inte särskilt rolig alls, utan känner mig högst obekväm om man behöver dra en rolig historia. Vissa har den gåvan och gör det med total inlevelse; andra har inte gåvan, t.ex. jag. Jag kan inte ens komma på ett skämt om någon ber mig. Eller också blir det något uselt som att två tomater skulle gå över en väg. Sedan kom det en bil som körde på den ena tomaten. Då sa den andra tomaten: "Kom nu ketchup så går vi". Den är inte så rolig, men jag har hört att om den dras på engelska så blir det en ordvits av det hela: Catch up - ketchup.
Alltså finns det ingen mening med försvenskningen av detta skämt = min fantastiska analys.

Nästa ämne: Hypen kring ICA-Jerry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar