fredag 2 oktober 2009

Lagom-vad är det?

Oj vilken fantastisk vetenskaplighet i förra inlägget. Jag är imponerad och utnämner det härmed till mest lärorika inlägg hittills. Vi får kanske ha en liten gala där vi utnämner våra inlägg till olika saker. Om vi hade haft några läsare så hade de ju kunnat nominera....

Lagom ja vad är det. Det är väl något mellanting. Ett ord man använder när man inte kan avgöra vad man vill ex. Hur mycket glass vill du ha? Lagom! Då menar man att man vill ha exakt den mängd som passar en själv. Inte för mycket och inte för lite. I mitt fall ganska mycket, men eftersom jag inte vill erkänna det så kan jag säga lagom. Då får jag den mängd som givaren tycker är lagom att ge. Detta leder till att jag får för lite glass men att jag har varit artig, vilket är mycket viktigt. Ganska snurrigt, men ändå ett ganska användbart uttryck.

Nästa ämne: Festfilosofi av en festfilosof

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar