tisdag 11 augusti 2009

Tandläkarbesök

Jag tycker inte att det är så farligt att gå till tandläkaren faktiskt. Det är förstås lite obekvämt att ha de där fototagningspapperen i munnen (vad heter de?) och man ska blunda när tandstenen pillas bort om man inte vill se blodmassakern i spegeln ovanför. Annars är det rätt okej. Sprutor i munnen gör inte särskilt ont och det är väl vettigt att få sig en rejäl genomkörare med flour och sådant i truten. Näe, det där med tandläkarskräck skyller jag på de vuxna. Och på tandläkarna själva ("det här är inte farligt, du har inget att vara rädd för..." - "jotack, precis nu blev jag rädd! "). Det enda som ger mig ångest är när jag tänker tillbaka på nattandsställningen jag hade som liten. Man fick ha på sig en huva med gummiband som i sin tur fästes i stålskenorna som löpte på varsin sida om själva tandställningen. Definitivt ingen vacker syn. Finns dessa kvar? Någon som vet?

Jag ska nog fortsätta med de där härligt obekväma ämnena...
Nästa ämne: En okänd person sätter sig bredvid dig i bussen trots att det finns en massa lediga platser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar