fredag 14 augusti 2009

Avundsjuka o bitterhet!

Måste först skriva ang Ullared att jag var där i tisdags och det var exakt som S beskrev det, förutom att ett o annat plagg satt bra och där faktiskt inte var några jultomtar (eller så missade jag dem.)

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om avundsjuka och bitterhet. Vet inte riktigt om avundsjuka ligger för mig. Speciellt inte nu när jag har det så himla bra! Jag har inte behövt jobba på ett år och har fått ut pengar ändå i form av föräldrapenning. Jag kan inte dammsuga för min son är rädd för dammsugaren (vilket är ett legitimt själ till att ha det lite dammigt). Enda tvånget är att gå till BVC en gång i månaden. Däremellan kan man vara ute hela dagarna, mysa, läsa böcker då o då, fika, vara på öppna förskolan o prata med andra som också glassar runt. Även om det har varit jobbigt ibland är det ändå inget mot att jobba!

Vad säger ni nu då? Är ni avundsjuka o bittra nu?

(OBS! Ovan är en något förskönad beskrivning för att jag inte visste vad jag skulle skriva om annars....)

Nästa ämne: Minigolf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar