måndag 31 augusti 2009

Den näst bästa låten någonsin

Vad sjutton! Vad är detta för ämne? Enligt tidningen Rolling Stone ska det tydligen vara "(I can´t get no) satisfaction" med Rolling Stones. Bästa låten någonsin är "Like a Rolling Stone" med Bob Dylan tydligen. Rolling stone, rolling stone, rolling stone. Men vad tycker då jag? Det får bli "Unchained melody" med Righteous Brothers som är den näst bästa låten någonsin. "Chop Suey" med System of a down hamnar högt, liksom "Last kiss" med Pearl Jam. Och "Die Mauer" med Ebba Grön. Oh my, jag kan inte bestämma mig! Jag lägger ner.

Och för att blanda in Dylan och Stones (och göra det ännu rörigare) så är de bästa låtarna med dessa:
Dylan - "Mr Tambourine man"
Stones - "Sympathy for the devil" och "Mother´s little helper"

Men det är ju bara min åsikt.

Nästa ämne: Den bästa filmen någonsin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar