lördag 8 augusti 2009

Biobesök

Då L är och roar sig i Danmark i detta nu, så får istället undertecknad (S) köra ett varv till i denna blogg. Biobesök alltså. Ja, jag valde ju ämnet själv. Det är alltid något av ett litet projekt att ta sig till bion. Väl där konstaterar man att man borde minsann gå dit oftare, det är ju väldigt trevligt ändå. Jag är en klassisk biobesökare. Popcorn och läsk; så är det bara. R sitter istället bredvid och äter... ingenting! Ingenting?!?! Jag förstår inte. På bio ska det intagas diverse onyttigheter. Men utan prasslande. Utan kommentarer. Utan mobilsignaler. Utan knän i ryggen. Jag säger dock aldrig till någon som prasslar, pratar, knuffas. Jag irriterar mig väldigt i min ensamhet och sedan ger jag dem det onda ögat.

Nästa ämne: Det här med att säga till servitören om det är något fel på maten

2 kommentarer:

  1. Hur kan det då vara trevligt med mobiltelefoner som ringer ,ständigt prasslande och småpratande från folk som sett filmen tidigare och ska tala om vad som kommer att hända samt springande fram och tillbaka mellan stollarna samtidigt som man sitter där med sin jacka i knäet och skorna på i en obekväm stol gjord för minimänniskor i i denna biograf.Skanas ju forfarande ne garderob på dessa bografe r att läna in sina ytterplagg i.Näää , bio är sämre än det var och jag hyllar hemmabion för sina senaste års framsteg.Något som biograferna en gång lovade att förändra men aldrig gjorde.Astoria var bla en av dessa som dessutom behandlade sin personal som sopor.

    Shadow

    SvaraRadera
  2. Jag äter faktiskt inte heller något när jag är på BIO, tycker det förstör upplevelsen och tar koncentrationen från filmen...../L

    SvaraRadera