tisdag 25 augusti 2009

Kräftskiva och surströmming

Jodå även jag var på kräftskiva i helgen och detta var en kräftskiva med anor. Nämligen med min mammas grannar. Detta kan tyckas tråkigt med en massa människor i övre medelåldern (och två nyinflyttade barnfamiljer) men det är det absolut inte. Det blev limerickskrivning kräftätning och så allsång som hördes över hela byn!
Här kommer vår limerick, som även vann limerickstävlingen:

En skinnpajad raggare från mora
Träffade en skitförnäm hora
Han var inte så snygg,
Men han fick´na på rygg
Ja han fick till och med av henne skora

Surströmming ja...
Jag säger bara URK! Jag blev bjuden av S på denna som hon tycker delikatess. Vi åt den i en lägenhet.... Det var inte så klokt. Vi fick fly och frivilligt gå och låna film för att komma därifrån. Det smakar mögelost, men det värsta är att man äter det med KALL POTATIS!! Det är det värsta jag vet!

Nästa ämne: En limerick av S eller ett boktips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar