måndag 30 augusti 2010

Mobiltelefoner

Jag är faktiskt sjukt nöjd med min iPhone. Man kanske skulle kunna dra det så långt och säga att jag kanske är lite för nöjd. Jag håller på med den jämt. Facebookar och spelar spel, typ. Folk med iPhones är faktiskt överlag väldigt asociala. De sitter ofta i en ring helt försjunkna i vad som kan ha hänt på fejjan, Aftonbladet, mailen... istället för att prata med varandra. Hela ens liv finns i mobiltelefonen. Eller telefon och telefon, man ringer ju inte särskilt mycket på den om man ska vara ärlig.

Hur som helst, det är ändå ganska roligt att ha varit med om tiden då man gick hem till folk för att kolla om de var hemma, och då man (förmodligen) dessutom alltid var i tid överallt - man kunde ju inte ringa och säga att man var sen direkt (knalla in i en telefonkiosk och prova mottagaren betalar, för hur troligt var det att man hade ett telefonkort? Eller innan det.. mynt?! Fast om kompisen stod och trampade på stan så hjälper ju inte en telefonkiosk heller, eller kunde man ringa till en specifik telefonkiosk? Det har jag ju sett på film. Så många frågor!). Tänk vilka historier vi kan berätta för våra barn!

Nästa ämne: Mer om den tekniska utvecklingen, vad har hänt de senaste säg... 20-25 åren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar