torsdag 21 oktober 2010

Teknikens utveckling de senaste 20-25 åren

Kors i taket! Jag är back on track! Återhämtad och redo att blogga för högtryck, med vänster hand eftersom Lilla M sitter på den högra!

Teknikens utveckling ja.. på tal om det öppnar netonnet här idag. Eftersom hela familjen utom A är sjuka så blir det nog ingen premiär för oss. (Jag skriver här lite personligt och om barn för att vi ska få fler läsare helt enligt planen...).

När jag var liten fanns det knappt nån teknik. Ingen dator, ingen video, ingen bakmaskin, ingen sodastreamer, ingen dvd, ingen digital fotoram, ingen bipare till bilen, man fick öppna för hand. Som ni förstår så var det svårt att överleva. Framför allt fanns inte internet.. Vad gjorde man av all tid då?? De senaste 7 veckorna har jag levt i nuet och utan internet mer än kanske en kvart om dagen. Sprungit från blöja till blöja, från gryta till att leka med tågbana, till gunga litet barn med ena foten samtidigt som jag äter en macka och tar på ett par strumpor. Faktum är att jag inte ens har saknat dötiden vid de tekniska manickerna ett dugg. Jag är nog gammal...

Nästa ämne: Tandläkaren

1 kommentar: