måndag 30 augusti 2010

Det annalkande valet

Allteftersom fler och fler av personerna i min närhet börjar engagera sig politiskt, känner jag att jag också borde göra det. Problemet är att jag har lite svårt att argumentera för mina åsikter. Bäst går det kl 4 på morgonen efter lite öl och då brukar argumetet bli: Du har fel för du är dum och tycker inte som jag. (Utblandat med fula ord som inte återges här..)
Detta håller naturligtvis inte. Undrar om det går att gå en kurs i politisk retorik, med åsikterna klara på en lapp med sig hem efteråt?
Valet börjar ju närma sig, och det kommer att bli riktigt spännande. Ganska jämt, även om alliansen leder. Alla partiledarutfrågningar är också väldigt roliga. Snacka om att förtjäna sin lön efter att ha blivit grillad i en timme och sen analyserad i ytterligare en halvtimme.
Den 19e smäller det gott folk! GÅ OCH RÖSTA!!!!

Nästa ämne: Mobiltelefoner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar