fredag 18 december 2009

Uttryck som är jävligt töntiga men väldigt användbara.

Det första uttrycket jag tänkte på är det vanligt förekommande ordet "typ". Ibland kommer man (läs jag) in i perioder då jag anvädet detta ord ganska frekvent. Det är ett väldigt bra ord att stoppa in, men väldigt töntigt.
Det finns ju även sådana där käcka talesätt, ingen rök utan eld och inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Vet inte hur användbara de är men så är jag ju inte 80+ än.
Gör om gör rätt är något jag börjat köra lite med på sista tiden, men jag är VÄLDIGT medveten om att det har extremt hög töntfaktor, så jag brukar lägga till nån blink eller ögonhimling efteråt.
Alexander Schulman har skrivit ett inlägg om detta (läser inte honom annars men googlade (googlade är väl också ett rätt töntigt uttryck???) töntiga uttryck. Han hatar alla som använder smileys, men har annars en uppräkning på många töntiga uttryck om någon känner för att fördjupa sig i ämnet... ; ) http://blogg.aftonbladet.se/14002/perma/436406

Nästa ämne: Införjulenfilosofi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar