måndag 14 december 2009

Årets julkalender

... har jag inte sett och har ingen åsikt kring. Jag sökte upp lite information om att det handlar om Stål-Henrik och Silver-Sara i rymden - stämmer det? Äh, jag skriver om gamla julkalendrar istället, sådana som fanns när jag var ung. Faktum är att jag inte minns särskilt många, Sunes jul och Jul i Kapernaum tyckte jag om. Hur som helst var det ganska mysigt att gå upp tidigt på morgonen och titta på julkalendern innan man skulle till skolan. Och det var naturligtvis viktigt att man öppnade varannan lucka i julkalendern, jag och min bror. Man har alldeles för få kalendrar nu för tiden! R, ge mig en med choklad! Kanske lite sent påtänkt, men desto mer choklad på en gång.

OK, inte min topp 15 kanske, men väl ett klipp med diverse julkalendrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar