tisdag 8 december 2009

Matlagning

När jag först flyttade hemifrån var min matlagningsförmåga ganska begränsad. Jag fick lunch där jag bodde och på kvällen åt jag antingen köttbullar och pommes eller korv och pommes som jag lagade i ugn. Detta varierades med nudlar. Senare utvecklades min matlagning till pastasås på pulver, micropizza, kotlett, ben, köttfärssås med spagetti. Tyvärr var det ju inte mer omfattande än så. Sedan träffade jag ju M och då var det riktigt kört. Jag lagade typ aldrig mat. Det blev därför en utmaning att få A. Man kan ju INTE bjuda sitt barn på påssås. Det känns nästan kriminellt. Därför var jag tvungen att lära mig laga mat, och det är ju inte direkt svårt, dessutom ganska roligt. Däremot har jag fortfarande inte lyckats åstadkomma god sås. Om någon har tips är de välkomna.

Nästa ämne: Badhus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar