tisdag 29 december 2009

Hemmafruarnas återkomst

S valde verkligen rätt person till detta ämne! Som alla vet är jag väldigt pysslig, huslig och tycker om att städa och stoppa korv och såna saker. Sticka och baka kakor är andra hobbies som jag praktiserar med stor frenesi. Hemmafruarnas återkomst beror väl på att det inte finns så mycket att revolutionera mot just nu, så därför väljer alla att bli riktigt jäkla präktiga (se gärna inlägget om dansband). Dessutom finns det väl starka ekonomiska krafter som tycker att kvinnans frigörelse har gått för långt och därför motar den genom att måla upp en bild av familjehemslyckan. Efter ett år hemma kan jag bara säga er att jag kröp på väggarna av längtan ut i världen. Jag hyser en stark misstanke om att varken jag eller S skulle göra oss särskilt bra som hemmafruar. Och jag tror att vi är lika glada för det. OM man nu var tvungen att bli hemmafru så skulle man ju varit rik och bott i Hallywooood med Anna Anka och kompani. Fatta vilka diskussioner kl fyra på morgonen efter en flarra vin.. Dessutom gör de ju INGENTING vettigt, vilken hade passat mig utmärkt.

Nästa ämne: Nyårsfesten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar