tisdag 8 december 2009

Badhus

Ett badhus var det ett bra tag sedan jag besökte. Väl är väl det. Jag älskar att bada, det är tveklöst hur roligt som helst; det är mer själva badhusmiljön som är ångestframkallande. Det mest uppenbara är ju givetvis att visa upp sig för folk, typ i duschar. Folk brukar ju säga att andra har fullt upp med att bekymra sig hur de själva ser ut. Ha! Skitsnack. Nog sjutton sneglas det hit och dit. Eller? Det är också krångligt att gå inne i ett badhus, då jag inte kan sätta ner hela foten på golvet i dusch/omklädningsrummet, utan istället trippar fram på tå. Fotsvampsångest annars. Sedan har vi själva omklädningen och balansera-och-samtidigt-hålla-handduken-uppe-momentet. INGEN är så bra som badhusbesökare (och folk som byter om på stranden) på att krångla sig av och på en BH och samtidigt ha kläder på sig. En konst! Dessutom kissar folk väldigt i bassänger (ja, i vatten överhuvudtaget), och jag antar att jag inte behöver förklara detta närmre; det är liksom bara äckligt.

Nästa ämne: Offentliga toaletter - hoho äcklet fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar