måndag 15 november 2010

Den ofrivillige monarken, en fortsättning...

Jag har då inte heller läst boken, men liksom L har ju även jag åsikter om den. Han har det inte lätt nu, Kungen. Och nu är Camilla Henemark i farten och säljer storys till pressen så det förslår. Så frågar man sig vad som är sant och vad som bara är ett rop på uppmärksamhet. Jag vet egentligen inte om jag bryr mig så mycket. Nu verkar man mer rikta in sig på kungen som offer för omständigheterna, precis som titeln på boken antyder.

Nä, mer intressant är Mona Sahlins avgång! Jag vet egentligen inte om Mona är bättre eller sämre än någon annan. De flesta hävdar ju det senare, men (som Ohly sa) kan man undra hur mycket skit hon får som egentligen bara handlar om att hon är kvinna. Trist, om det är så - kunde ju hoppas att man kommit längre än så. Nåväl, bekymmer har de, sossarna, eftersom Reinfeldt och gänget är bättre. (provocerar J lite).

Nästa ämne: Mer tankar kring Mona Sahlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar