söndag 4 juli 2010

Vår roadtrip!

Fan, nu var det så längesen jag skrev så att jag fick fundera en stund på lösenordet till och med! Illa, illa... Under midsommarafton diskuterade jag och L vår kommande roadtrip. Jag tror minsann vi har nämnt den i bloggen tidigare. Hur som helst, jag röstar för en västkust-tripp. Med en rätt logisk start i Helsingborg (där vi har lämnat kvar män och barn) fortsätter vi kustvägen upp mot Halmstad där vi stannar till en stund, kanske sover vi över, dricker en hel del vin och sjunger allsång? Jag minns inte riktigt om vi har pratat om resans längd, men några dagar tycker jag allt! Resan går vidare uppåt till Göteborg för lite shopping. Sedan stannar jag gärna till lite i Marstrand, för där har jag aldrig varit. Jag tror det seglas mycket där, en båttur kanske vore på sin plats. Bilfärden går sedan vidare upp mot Bohuslän och dess klippor; Smögen och Grebbestad typ. Här äter vi skaldjur, badar och dricker mer vin. Här sover vi även över, kanske två nätter om man vill se sig om lite.

Ja, och sedan åker vi hem igen. Lite gladare, lite brunare, lite fattigare. Vad sägs, L?

Nästa ämne: Män i alldeles för små badshorts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar