tisdag 13 juli 2010

Ebbas fik

Aah, Ebbas fik - detta numera nästan klassiska ställe. OK, alla kanske inte känner till detta fenomenala fik? Jag ska förklara för er.

Ebbas fik är placerat i Helsingborg, på gågatan där alla affärer finns, eller ja, typ? 50talsinspirerat dessutom! Eller inspirerat är nog en underdrift, du stiger helt enkelt in rätt i 50-talet (detta gillar ju som bekant jag och R). De har en nedervåning och en övervåning. På övervåningen säljs serietidningar och gamla spel. Och så har de en uteservering. Där satt vi förra sommaren, jag, L, R och lilla A. De har även gigantiska Elvis-burgare, Cookies och frukostar (korvar, ägg, bacon, potatiskaka... MM-MM!). Rekommenderas!

(Jag borde få någon typ av ersättning för denna fantastiska reklam jag gör. Jag har ju för i sjutton till och med länkat).

Nästa ämne: Den tropiska hettan ( jag vet inte hur många väderkärringar jag hört förklara vad en tropisk natt innebär).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar