tisdag 6 april 2010

USA och sjukvårdsreformen

Detta ämne tog emot lite att skriva om. Det känns verkligen tungt. Jag har inte gjort några efterforskningar i ämnet. Jag kan inget om ämnet. Jag vet bara att förslaget gick igenom och skaöverklagas på nåt sätt. Jag spekulerar därför fritt...
Man kan tycka att i ett så stort land som USA som påstår sig vara för demokrati borde alla ha tillgång till sjukvård. MEN!!!!!
Vad man måste betänka är att USA i mångt och mycket är ett U-land vars stora poäng är att några ska sko sig på andras bekostnad. Man kan då se meningen i att fortsätta förtrycka sin fattiga befolkning.Om alla får en dräglig tillvaro förvinner ju den Amerikanska drömmen. Vad ska hollywood då göra film om?? Det är ju dessutom väldigt svårt att driva ett så stort land om tex.alla hade vettig utbildning och inte behövde arbeta ihjäl sig för att ha råd med en förlossning. Det hade ju blivit väldigt mycket vilja på en gång. Alla världens stora länder är ju lite underutvecklade på olika sätt. Tro mig, det är enda sättet att få hyfsat lugn och ro där. Dessutom kanske några fler då hade satt sig upp mot de många krig som ruinerar USA.
Det hade ju inte funkat (hollywood igen).

Nä det är en trevlig tanke med en sjukvårdsreform, men nån kommer säkert att se till att det inte kan genomföras.....

Nästa ämne: A6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar