tisdag 6 april 2010

A6

A6 ja. Faktiskt så var jag där igår en snabb sväng så jag är väl uppdaterad kan man säga. Jag kan börja med att beskriva att A6 är ett köpcenter i Jönköping; det största mellan Stockholm och Göteborg eller något sådant? Jag vet i och för sig inte vad det betyder, men okej, hyfsat stort är det.
Folk från Jönköping åker sällan till A6 fick jag lära mig när jag flyttade dit. Det är bara folk "utifrån" (läs bönder?) som vallfärdar dit på helgerna. Egentligen är de där för att besöka IKEA, men de tar också en sväng in på A6 när tillfället ändå ges. Det är fullproppat, varmt och lögn i fan att hitta en parkering (men den är gratis, jominsann).

Jag gillar trots allt A6, gärna en vardag på förmiddagen. Man är där i princip ensam och man slipper gå ute i regnet. De butiker som finns i centrum finns också på A6 (i princip). Den största fördelen är dock att Systembolaget där är öppet till kl. 20.00 på vardagar och 15.00 på lördagar. För alla oss som liksom aldrig kommer iväg riktigt i tid.

Nästa ämne: Uteserveringar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar