lördag 13 mars 2010

Tankar om programmet förkväll

Ja jag saknar också kebabsåsen. Vi får mötas över pizza i Jönköping i sommar.

Förkväll har jag sett en gång i ca två minuter. Sedan öppnade Carolina Gynning munnen och för att inte äventyra min psykiska hälsa var jag tvungen att slå över. Oj tänker kanalerna, vi behöver kvinnliga programledare och så tar de in första bästa tuttis från Big brother och tycker att de därigenom kan påvisa hur enormt jämställda de är på den kanalen. Sorry! Jag fattar inte varför inte övriga 4 miljoner kompetenta och inteligenta kvinnor kan få utrymme i burken.

Jag tror att förkväll är menat att vara någon form att samlingspunkt i TV. Något man kan inleda TV-kvällén med. Jag föreställer mig att eftersom det är bara kvinnliga programledare innehåller "gör om mig moment", inga politiska diskussioner, och en massa dyngsnack, typ P3.

Detta inlägg är påverkat av måndagens internationella kvinnodag. Förlåt mig, men ibland blir jag så trött.

Nästa ämne: Melodifestivalsfinalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar