onsdag 10 mars 2010

Allmänbildning

Jag ska erkänna en sak... Jag är inte allmänbildad, inte ett dugg. Jag är bra på att spela allmänbildad, och folk tror nog att jag är ganska allmänbildad, men det är jag alltså inte. Ibland kan jag ta nån litteraturvetenskapfråga i Tp, men det är ungefär det enda. Problemet är att jag tycker att det är fruktansvärt tråkigt att lära mig saker utantill. Årtal och namn och sånt fastnar bara inte. Däremot är jag mycket strategisk och jag tror att det funkar lika bra, Försök bara vinna över mig i Risk. Dessutom är jag ju en oöverträffad konstnär i Pictionary. Tillbaka till ämnet.
Allmänbildning är att kunna lite om mycket. Gärna samhällskunskap och humaniora och sport. Ja också vem som vann melodifestivalen 1998.
Nä tyvärr har jag inget mer att skriva om detta.....

Nästa ämne: Det S saknar mest med Jönköping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar