torsdag 4 mars 2010

Snökaoset som lamslog Sverige

Puh trodde bara det var jag som fick märkliga associationer till ordet "manboy". Tur jag kan lita på dig S.

Snökaos i Sverige går väl bra, men ett snökaos i skåne är en ren katastrof. Vi stirrar på de två första flingorna och går in och hämtar schyffeln. När det är 1 cm snö stannar alla tåg i hela skåne, för då är det snö på rälsen och då kan man inte köra tåg här. När det sedan blev en halvmeter (mja så mycket var det kanske inte men det kändes som det) så slutar man skotta och får köra i drivor på vägana och fastna på parkeringsplatser för att bilen blir begravd (jaaa S jag kör till jobbet en gång i veckan). Men i år har även övriga landet blivit drabbat av skånetafattheten vad gäller snö. Inga tåg, ingen tunnelbana....katastrof, för alla utom bussbolagen...
Jag vet inte, mne man kanske får räkna med snö i detta landet.
Hmm på tal om snö sa M häromdagen att det finns en risk att det 2012, ni vet då vi alla ska dö enligt maya -profetian, blir så att jordens magnetfält rubbas och nordpoolen blir sydpoolen och tvärtom. Tänk om även världen ändras så att vi får sydafrikavärme här och afrika får vårt skitväder. M sa att det inte kunde bli så, däremot kunde allt som inte sitter fast i jordklotet dras ut i rymden. Tex. vi. Jag gillar inte det scenariot lika mycket.

Nästa ämne: Ett bra recept (ej varm macka : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar