torsdag 9 december 2010

Snö

Snö är ju faktiskt ett aktuellt ämne får man säga. För bara några år sedan var det vanligt att man sade något i stil med "Ja, när jag var liten, då var det alltid snö minsann. Nu för tiden har vi aldrig vita jular." Ha! Nog jävlar har det varit vitt de senaste två åren. Det finns saker jag gillar med snö; det blir t.ex. väldigt tyst ute och man ser var man går någonstans. Att kasta snöbollar kan också vara roligt. Jag kan också tänka mig att snö är roligt om man kan åka skidor, vilket jag definitivt inte kan. Sedan finns det saker jag ogillar med snö; dessvärre dominerar detta. Snö är kallt (jävligt kallt faktiskt). Snö är blött (slask!). Snö är halt (jag ramlar lätt). Snö är i vägen (man får klättra över vallar). OCH! Kollektivtrafiken fungerar inte (något som jag vet ligger dig varmt om hjärtat, L).

Nästa ämne: Den värsta julsången jag vet, och den bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar